Kärleksspråk nummer tre: Fysisk beröring

publicerat i Allmänt, Kärleksspråken;

Då har vi kommit till det tredje kärleksspprimäraom många antar som något självklart i ett förhållande, för absolut så är det så att din partner och du kommer vara nära varandra på ett sätt som inte andra personer i ditt liv är. Det finns dock de personer som behöver fysisk beröring mer än andra för att känna sig connected i relationen. "Fysisk beröring" får nog många av er att associera på ett sexuellt sätt, men det behöver det nödvändigtvis inte vara.

En person med detta kärleksspråk behöver bli sedd och älskad genom enkla beröringar, genom att du lägger handen på personens axel om du går förbi medan den till exempel diskar, eller att du håller den i handen vid tillfälle. Dessa små saker fyller på kärlekstanken hos din partner och inger trygghet och omtanke.

En person kan känna sig ensam och nästpå oälskad i ett rum fyllt med människor om du inte visar din älskade att du finns där genom att ge denne en enkel beröring nu och då. När en person med detta kärleksspråk inte fårsitt behov mött kan det leda till nedstämdhet och frustration ganska fort, så om du älskar en person med detta kärleksspråk så se till att lära dig lägga till de små beröringarna om det inte är naturligt för dig, till exempel när ni har en konversation eller när du serverar henne/honom kaffe,ta varje tillfälle till att visa kärlek, det gör större skillnad än du själv förstår om du själv inte har detta kärleksspråk.

En person med detta kärleksspråk som sitt primära måste såklart också lära sig att känna igen när den inte får detta behov mött och kommunicera det, man får aldrig glömma att ens partner inte är någon tankeläsare. Kommunikation är A och O för att ge varandra en chans att älska varandra så som man behöver för att få kärlekstanken fylld.

Jag har aldrig förstått hur viktigt detta kärleksspråk är för mig, för jag har själv aldrig sett mig som en fysisk person. Men det senaste året har jag förstått hur viktigt detta är för mig och jag kan verkligen känna mig tom, ensam och oälskad utan en kram från en vän. Kärleksspråken går ju såklart att addera in i vänskapsrelationet också, så om du har en vän som är otroligt kramig av sig så är förmodligen detta dennes primära kärleksspråk! 

Kommentera inlägget här :