Kärleksspråk nummer fyra: Gåvor

publicerat i Allmänt, Kärleksspråken;

För några dagar sedan satt jag i mitt kök och samtalade med ett par vänner, som båda är upplysta om kärleksspråken sedan innan. En av dessa är en mycket kär vän som jag känt länge, så jag sa att jag ville gissa hennes främsta kärleksspråk, så jag tänkte några sekunder och utbrast sedan "gåvor". Hon blev själv lite ställd och hon var själv tvungen att tänka efter. Min motivation för varför jag var övertygad om att det var hennes kärleksspråk var för att hon de senaste gångerna hon besökt mig har haft med sig något litet, till exempel kakor, eller när jag varit sjuk har hon spontant dykt upp med glass. Hon är en sådan person som älskar att ge och är mycket generös med omtanke.

 En person som visar kärlek genom gåvor älskar att få att få syn på små saker när denne är ute på stan och tänka "åh, detta skulle passa henne/honom", och även om personen kanske inte alltid köper med sig nåt så finns tanken alltid där. Personen med detta kärleksspråk är duktig att veta vad de närmsta, inte allra minst sin partner, skulle uppskatta. Denne person signalerar sin kärlek på ett praktiskt och synligt sätt och visar "jag tänker på dig och bryr mig om dig" genom gåvor och presenter.

 Om du är en person som tar emot kärlek via gåvor så är det så du upplever "åh, han/hon har tänkt på mig" och din kärlekstank fylls på när du får något du fysiskt kan se med dina ögon och ta på. Du behöver ett praktiskt bevis på din partners kärlek då och då, och egentligen kanske det inte är något du nödvändigtvis behöver eller att önskat dig, utan bara tanken på att personen har tänkt på dig när du inte varit med gör dig lycklig och glad.

 Om detta inte är ditt primära sätt att visa kärlek på men du vet att det är din älskades kärleksspråk så är detta faktiskt det lättaste kärleksspråket att lära sig. Om du ofta tänker på att inte "slösa" pengar så kan jag l8ova dig att det är värt investeringen för att du verkligen får älska din partner på det sättet som denne älskar mest. Det är bara ta dig i kragen och ta med en bukett blommor till din kärkek!

 

Kommentera inlägget här :